קופירייטינג - הפואנטה שבתדמית
ביסודה של תדמית
בניית תדמית היא תהליך מורכב ללא חוקים קבועים. עם זאת, מוסכם על כל אנשי המקצוע שיסודות התדמית יצוקים משני רעיונות עיקריים:
? קונספט מילולי- קופירייטינג, כתיבה שיווקית, רעיונאות.
? קונספט עיצובי- עיצוב חזותי (צורות, צבעים, גופן וכדומה).
שני היסודות האלו מהווים את עמוד השדרה והשלד שעליה תרקום התדמית עור וגידים.
בעזרת פרסום ממוקד וחכם תהפוך התדמית לישות חיה ופועמת, כזו שסוחפת אחריה את הלקוחות לפעולת קנייה, מכירה או הצטרפות למועדון לקוחות דרך עולמם הרגשי, המנטאלי או שילובם.
כתיבה שיווקית ורעיונאות - קופי אותו הדבר
בשפה העברית קיימים מגוון פרושים למושג קופירייטינג. בימינו המושג הרווח הוא רעיונאות.
הכוונה היא, שהקופירייטר,הרעיונאי, הוא עמוד השדרה בבניית המותג, הקמפיין או הקריאייטיב. תפקידו של הרעיונאי הוא להצית את הניצוץ, את הרעיון המרכזי או אם תרצו, את הפואנטה של כל המערך היצירתי.
כאשר הקופירייטר מגיש רעיון פרסומי שניתן לתאר במילים, קל ליצור אותו לכדי הגשמה.
לא בכדי, מנהלי קריאייטיב רבים במשרדי פרסום מובילים הם במקור רעיונאים.
כתיבה שיווקית - הפה של התדמית
הלקוח הפוטנציאלי נחשף לכמות בלתי שפויה של גירויים ופרסומות.
על-מנת להתבלט מול המתחרים הרבים צריך לפתח קונספט מילולי שמתאים בדיוק לקהל היעד. כתיבה שיווקית מדויקת משיגה את היעדים האסטרטגיים ביתר קלות.
לדוגמא, תמליל המתמקד בבני נוער כקהל יעד רצוי לכתוב בשפה עדכנית ובמקרים מסוימים אפילו לכתוב בסלנג. אם רוצים 'להגדיל ראש', כדאי לפתח שפה או סלנג חדש ובכך לחדור לתודעה ואפילו לעצב בה פינה משלנו.
לעומת זאת, כשמדובר בגיל הזהב השפה צריכה להיות שונה ומותאמת לגילם. צעד חשיבה קדימה ונוכל להשתמש בביטויים הרווחים בעדות ובארצות המוצא השונים כשאנו מפרסמים מוצרים שונים.
הרעיון היסודי ברור- הקונספט המילולי הוא הפה ממנו יוצאות המילים שנוגעות בלקוח ועוזרות לו להגיע לפעולה שאנו חפצים שיבצע.
לתפוס במילה - לגעת בתודעה
לקוח ש"נתפס במילה" הוא לקוח שאנו "נוגעים" בתודעה שלו.
ברגעים הראשונים בהם פוגש הלקוח את המוצר הוא מגבש עליו דעה ומקבל תחושת בטן לגביו. זו הסיבה שהטקסט הפרסומי חייב להיות מדויק ולהכיל את המילים שיגרמו לו להסתקרן, לחייך, להיות מופתע- כל דבר שיגע בו ושיניע אותו לפעולה.
לקוח ש"נתפס" במילה הוא לקוח שאנחנו מרוויחים.
"גג" עוד שני משפטים וחצי
בין אם מדובר במודעה פשוטה או בקמפיין עצום, למילים חשיבות עליונה בגיבוש התדמית ויצירת הרושם הראשוני והמתמשך של המותג.
כשבונים תדמית, חשוב ביותר לבנות אותה מהמסד לטפחות, מהקונספט המילולי- הפואנטה, לעיצוב המוגמר.
ביסודה של תדמית
בניית תדמית היא תהליך מורכב ללא חוקים קבועים. עם זאת, מוסכם על כל אנשי המקצוע שיסודות התדמית יצוקים משני רעיונות עיקריים:
? קונספט מילולי- קופירייטינג, כתיבה שיווקית, רעיונאות.
? קונספט עיצובי- עיצוב חזותי (צורות, צבעים, גופן וכדומה).
שני היסודות האלו מהווים את עמוד השדרה והשלד שעליה תרקום התדמית עור וגידים.
בעזרת פרסום ממוקד וחכם תהפוך התדמית לישות חיה ופועמת, כזו שסוחפת אחריה את הלקוחות לפעולת קנייה, מכירה או הצטרפות למועדון לקוחות דרך עולמם הרגשי, המנטאלי או שילובם.
כתיבה שיווקית ורעיונאות - קופי אותו הדבר
בשפה העברית קיימים מגוון פרושים למושג קופירייטינג. בימינו המושג הרווח הוא רעיונאות.
הכוונה היא, שהקופירייטר,הרעיונאי, הוא עמוד השדרה בבניית המותג, הקמפיין או הקריאייטיב. תפקידו של הרעיונאי הוא להצית את הניצוץ, את הרעיון המרכזי או אם תרצו, את הפואנטה של כל המערך היצירתי.
כאשר הקופירייטר מגיש רעיון פרסומי שניתן לתאר במילים, קל ליצור אותו לכדי הגשמה.
לא בכדי, מנהלי קריאייטיב רבים במשרדי פרסום מובילים הם במקור רעיונאים.
כתיבה שיווקית - הפה של התדמית
הלקוח הפוטנציאלי נחשף לכמות בלתי שפויה של גירויים ופרסומות.
על-מנת להתבלט מול המתחרים הרבים צריך לפתח קונספט מילולי שמתאים בדיוק לקהל היעד. כתיבה שיווקית מדויקת משיגה את היעדים האסטרטגיים ביתר קלות.
לדוגמא, תמליל המתמקד בבני נוער כקהל יעד רצוי לכתוב בשפה עדכנית ובמקרים מסוימים אפילו לכתוב בסלנג. אם רוצים 'להגדיל ראש', כדאי לפתח שפה או סלנג חדש ובכך לחדור לתודעה ואפילו לעצב בה פינה משלנו.
לעומת זאת, כשמדובר בגיל הזהב השפה צריכה להיות שונה ומותאמת לגילם. צעד חשיבה קדימה ונוכל להשתמש בביטויים הרווחים בעדות ובארצות המוצא השונים כשאנו מפרסמים מוצרים שונים.
הרעיון היסודי ברור- הקונספט המילולי הוא הפה ממנו יוצאות המילים שנוגעות בלקוח ועוזרות לו להגיע לפעולה שאנו חפצים שיבצע.
לתפוס במילה - לגעת בתודעה
לקוח ש"נתפס במילה" הוא לקוח שאנו "נוגעים" בתודעה שלו.
ברגעים הראשונים בהם פוגש הלקוח את המוצר הוא מגבש עליו דעה ומקבל תחושת בטן לגביו. זו הסיבה שהטקסט הפרסומי חייב להיות מדויק ולהכיל את המילים שיגרמו לו להסתקרן, לחייך, להיות מופתע- כל דבר שיגע בו ושיניע אותו לפעולה.
לקוח ש"נתפס" במילה הוא לקוח שאנחנו מרוויחים.
"גג" עוד שני משפטים וחצי
בין אם מדובר במודעה פשוטה או בקמפיין עצום, למילים חשיבות עליונה בגיבוש התדמית ויצירת הרושם הראשוני והמתמשך של המותג.
כשבונים תדמית, חשוב ביותר לבנות אותה מהמסד לטפחות, מהקונספט המילולי- הפואנטה, לעיצוב המוגמר.